ساخت Setup به وسیله ویندوز XP

 یکی از دغدغه های اصلی برنامه نویسان و سازندگان محصولات و برنامه های کامیپوتری ساخت Setup برای نصب و Install برنامه ساخت شده بر روی سیستم کاربران است. برای این کار برنامه های مختلف و حرفه ای ساخته شده اما هر کدام این نرم افزارها دارای پیچیدگی های خاصی هستند. در این ترفند قصد داریم به معرفی یکی از ابزارهای مخفی ویندوز XP بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوانید یک Setup تمام و کمال بسازید. بدون اینکه نیاز به برنامه جانبی دیگری داشته باشید.
 برای خواندن ترفند روی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه مطلب ...

خلاصی از دست پوشه بی استفاده ویندوز

در ویندوز XP و در پوشه Program Files پوشه ای به نام Xerox وجود دارد که داخل آن پوشه ی خالی دیگری به نام Nwwia موجود است. این پوشه طی نصب ویندوز ساخته می شود و مربوط به برنامه Windows Image Acquisition است. همچنین این فولدر توسط سیستم محافظت شده است به طوری که ویندوز اجازه حذف آن را نمی دهد. این پوشه کارایی خاصی ندارد و خوشبختانه خطرناک هم نیست. به همین دلیل میتوان این پوشه مزاحم ار حذف نمود. هم اکنون قصد داریم تا ترفندی کاربردی برای پاک کردن پوشه Program Files/Xerox/Nwwia به شما معرفی کنیم.
 
 برای خواندن ترفند روی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه مطلب ...

غیرفعال کردن Security Center در ویندوز ویستا

ابزار Security Center که در ویندوز ویستا موجود است ، به منظور آگاهی دادن کاربر از تنظیمات امنیتی و نرم افزارهای امنیتی نصب شده بر روی ویندوز ، اعم از آنتی ویروسها و فایروال ها به کار میرود. اما ممکن است شما به هر دلیلی علاقه ای به نصب نرم افزارهای امنیتی بر روی سیستم به فرض برای کند شدن سرعت نداشته باشید. در این صورت پیغام های اخطار Security Center یک دم شما را آسوده نخواهد گذاشت. در این ترفند قصد داریم روش مخفی سازی این ابزار و خلاصی از دست آن را برای شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است در صورتی که امنیت سیستم شما در اولویت نیست این ترفند را اجرا کنید.
 برای خواندن ترفند روی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه مطلب ...

فایل ها و فولدرهای خود را "واقعأ" پاک کنید!

همگی ما برای پاک کردن فایل ها و فولدرهای خود در محیط ویندوز به سادگی آنها را Delete میکنیم و نهایتأ آنها را از داخل Recycle Bin پاک میکنیم. اما قطعأ میدانید که این کار پایان کار نیست ، چرا که با استفاده از نرم افزارهای مخصوص ریکاوری ، میتوان تمامی فایل ها و فولدرهای پاک شده از هارد را مجددأ بازیابی کرد. این مسئله گاهی بسیار به کمک کاربر میاید ، اما گاهی ممکن است شما بخواهید واقعأ فایلی را از صحنه روزگار برای همیشه محو کنید! اما چگونه؟ در این ترفند قصد داریم با معرفی ابزاری مخصوص فایلها را برای همیشه به زباله دان تاریخ بفرستیم!
 
 توجه: برای خواندن ترفند به ادامه مطلب مراجعه کنید
 
ادامه مطلب ...

خاموش کردن کامپیوتر در یک زمان معین

ممکن است این مسئله برای شما نیز پیش آمده باشد که دوست داشته باشید سیستم خود را به حالتی تنظیم کنید که به فرض پس از یک ساعت به شکل اتوماتیک خاموش شود. برای این کار راه های مختلفی همانند استفاده از نرم افزارهای متفرقه وجود دارد ، اما ویندوز XP نیز امکان این کار را به شکلی مخفی داراست! بدین شکل که با یک عمل ساده میتوان تایمری را ظاهر کرد که بسته به زمان دلخواه شما سیستم را خاموش خواهد کرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی این ترفند که بسیاری از آن بی خبرند بپردازیم.
 توجه: برای خواندن ترفند به ادامه مطلب مراجعه کنید

ادامه مطلب ...

مشخص کردن میزان استفاده از برنامه های مختلف

مواره گرفتن آمار از کارکردی که شما با کامپیوتر داشته اید عمل جذابی بوده است! به همین دلیل شاید شما نیز دوست داشته باشید که بدانید به فرض در یک ماه اخیر ، از کدام یک از نرم افزارهایی که در درون ویندوز نصب کرده اید بیشتر استفاده کرده اید و از کدام کمترین استفاده را داشته اید. این موضوع میتواند علاوه بر جنبه اطلاع رسانی ، مفید نیز باشد. چرا که میتوانید برنامه های زائد نصب شده روی سیستم را نیز بنا بر میزان استفاده خود شناسایی کنید. این کار به وسیله خود ویندوز XP امکان پذیر است اما بسیاری از کاربران از این ویژگی جالب بی خبرند. هم اکنون قصد داریم به معرفی این ترفند جالب بپردازیم.
 توجه: برای خواندن ترفند به ادامه مطلب مراجعه کنید
 

ادامه مطلب ...

عکس گرفتن از صفحه مانیتور در ویندوز ویستا

طریقه عکس گرفتن از صفحه مانیتور در ویندوز XP را تقریبأ تمامی کاربران مبتدی و پیشرفته آگاه هستند ؛ زدن کلید PrtScr و سپس Paste کردن در محیطی مانند Paint. در ویندوز ویستا هم این کار امکان پذیر است ، اما همان طور که مشخص است این روش چندان مطلوب نیست چرا که عکس از کل صفحه گرفته میشود در نتیجه بسیاری ترجیح میدهند از نرم افزارهای مرتبط استفاده کنند. اما ویندوز ویستا تدبیری بسیار عالی را در این زمینه اندیشیده است و ابزاری با توانایی های بالا را برای گرفتن عکس از صفحه مانیتور را در خود گنجانده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی ابزار Snipping Tool ویندوز ویستا که اکثرأ کاربران از آن بی خبرند بپردازیم.
 
 توجه: برای خواندن ترفند به ادامه مطلب مراجعه کنید
 
 

ادامه مطلب ...

ایجاد یک شورتکات برای قفل کردن کامپیوتر

تا حالا به این فکر کردید که با ایجاد یک فایل شورتکات به راحتی و با سرعت بیشتر از حالت عادی کامپیوتر خود رو به حالت Lock ببرید ؟
 پس به ادامه مطلب برید تا ترفند رو یاد بگیرید !!!
 
 توجه: برای خواندن ترفند به ادامه مطلب مراجعه کنید
 

ادامه مطلب ...

تنظیماتی برای اجرای بهتر بازی ها در ویندوز

 بازی! جزء جدایی ناپذیر و شیرین دنیای دیجیتال! هر روز شرکتهای بازی سازی و گرافیکی سعی در بهبود موتورهای گرافیکی بازی های خودشان دارند ، در صورتی که کارت ها و سیستم های گرافیکی کاربران ثابت باقی میماند. با این حال ، پس از راه ارتقاء سخت افزاری ، راه های دیگری باقی نیز وجود دارد! شما میتوانید با استفاده از ترفندهایی با تغییرات در تنظیمات بازی ها و ویندوز ، اجرای این بازی ها را تا چندین برابر بهبود بخشید. هم اینک قصد داریم به معرفی این ترفندهای ایده آل بپردازیم.
 توجه: برای خواندن ترفند به ادامه مطلب مراجعه کنید
 
ادامه مطلب ...

فیلم سازی در پناه Windows Movie Maker

بی‌تردید جلوه‌های ویژه بسیار قدرتمند فیلم‌های امروزی برای همه ما جذاب و مسحور کننده است. تولیدکنندگان میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند تا در پوشش جلوه‌ها و انیمیشن‌های کامپیوتری، فیلم‌ها را به خاطراتی فراموش نشدنی و ماندگار در ذهن بینندگان تبدیل کنند. بسیاری از ما که به صورت تفریحی و آماتور فیلم می‌سازیم، قادر به صرف هزینه‌های میلیونی نیستیم. با این حال دوست داریم توانایی خود را در تولید و ارائه محصولی مناسب و با کیفیت نشان دهیم. ویندوز XP این نیاز ما را با ابزار Windows Movie Maker برطرف کرده است. این نرم‌افزار همراه ویندوز، یک ابزار توانمند و مناسب برای ایجاد، وارد کردن فیلم‌ها و عکس‌ها از دوربین، ویرایش و ذخیره‌ فیلم‌ها و عکس‌های خانگی به شمار می‌رود. در این ترفند قصد داریم تا به بررسی کامل از نرم افزار بپردازیم.
 برای خواندن ترفند روی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه مطلب ...